Hakemukset tulee toimittaa asiamiehelle sähköistä hakulomaketta käyttäen määräaikaan mennessä (vuosittainen hakuaika 1.10.20xx – 31.12.20xx).
Avustushakemukset voidaan poikkeustapauksessa erikseen pyytäen lähettää myös sähköpostitse tai postitse suoraan asiamiehelle. Tällöinkin on hakemuksen sisältö oltava sama kuin sähköisessä hakemuksessa.
Säätiön hallitus käsittelee avustushakemukset kerran vuodessa, avustusta koskevan vuoden maaliskuussa ja tiedottaa päätöksestä sähköpostitse huhtikuun alkuun mennessä. Myönnetyt, vuosittaiset avustukset pyritään maksamaan viimeistään huhtikuussa. Hakijoita pyydetään ottamaan edellä mainittu aikataulu viiveineen huomioon avustusvuotta koskevan toimintansa ja hankkeidensa suunnittelussa sekä toteuttamisessa.