Urlus-Stiftelsen
  • Hemsidan
  • Stiftelsen
    • Historia
    • Stadgar och strategi
    • Styrelse och funktionärer
  • Understödsinfo
    • Insatsområden för understöden
    • Understöden gör skillnad
    • Understödsbesluten 2022
    • Urlus-priser
  • Ansökning
    • Vilkor för understöd
    • Ansökningarnas behandling
    • Understöds- och dataskyddsinstruktion
    • Söka understöd
  • Aktuelt
    • Glöggevenemang i Maanpuolustustalo
    • Ansökningssystemet för stiftelsens bidrag för nästa år öppnas den 1 oktober 2022
    • Urlus ombudsman byts till verkställande direktör
    • Stiftelsens 70:e verksamhetsår blev en succé
    • År 2022 Urlus Pris för frivilliga reservister
    • Urlus årliga bidragsbelopp ökade i rekordtakt
    • Rekordmånga bidragsansökningar för 2022
    • Stiftelsen Urlus fyllde i år 70 år
    • Arkivet
      • Stiftelsens system för ansökan om bidrag öppnas 1.10.2021
      • Senaste koronaåret har inte påverkat Stiftelsen
      • Summan för Urlus årliga bidrag är rekord stort
      • Det här årets Urlus priset är 20 000 fotbollar för barnen
      • Rekordmånga ansökan för bidrag 2021
      • Stiftelsens föregående år var utmärkt
      • Helsingfors daghem och tre föreningar prisbelönades
      • Urlus årliga understödsbelopp närmar sig två miljoner euro
      • Stiftelsen förnyade sin webbplats
  • Kontakt
  • Suomi
  • Sök
  • Menu

Styrelse och funktionärer

Stiftelsens styrelse har sju ledamöter, vilka väljs av styrelsen för tre år i taget. Traditionellt har styrelseledamöterna företrätt näringslivet och försvarsförvaltningen. Som merit räknas också förtrogenhet med de ämnesområden som Stiftelsen understöder.

Styrelseledamöternas omfattande sakkunskap utnyttjas effektivt i utskotten, vilka är placerings-, fastighets- och understödsutskottet. Det dagliga arbetet i Stiftelsen sköts av ombudsmannen och skattmästaren.

Stiftelsens styrelseledamöter har som regel långvarig erfarenhet av sina uppgifter och har därigenom tillfört verksamheten sin sakkunskap och dessutom anseende och långsiktighet.

Som Stiftelsens ordförande har från år 2018 verkat Mikko Koskimies och som vice ordförande Antti-Matti Siikala.

Övriga styrelseledamöter är

  • Elina Björklund,
  • Heikki Kapanen,
  • Teemu Penttilä,
  • Arto Räty och
  • Niklas Savander.

Till styrelseledamöterna betalas inte lön eller arvoden.

Mika Piiroinen blir VD, med ansvar för stiftelsens allmänna förvaltning och anslag från 1. januari 2023.

Jukka Pennanen kommer att agera som ombudsman till den 31. mars 2023.

Skattmästare Carl-Johan Sanmark ansvarar för ekonomin och fastigheterna. Deras kontaktuppgifter återfinns under ”Kontakt”.

Stadgar och strategi
  • Historia
  • Stadgar och strategi
  • Styrelse och funktionärer

UNDERSTÖDEN OCH STIFTELSENS ADMINISTRATION

Verkställande direktör Mika Piiroinen, Urlus-Stiftelsen

Urlus-Stiftelsens byrå
Döbelnsgatan 2 6.vån, 00260 Helsinfors
mikapiiroinen@gmail.com

Ombudsman Jukka Pennanen
Maunukselantie 19 a 14, 45700 Kuusankoski
040 555 8033
asiamies@urlus.fi

EKONOMI OCH FASTIGHETER

Skattmästare Carl-Johan Sanmark

Bergmansgatan 18, 00140 Helsingfors
09 660 640 / 0400 709 070
rahavarainhoitaja@urlus.fi

Sarvikuono Design - powered by Enfold WordPress Theme
Scroll to top