Urlus-Stiftelsen
  • Hemsidan
  • Stiftelsen
    • Historia
    • Stadgar och strategi
    • Styrelse och funktionärer
  • Understödsinfo
    • Insatsområden för understöden
    • Understöden gör skillnad
    • Understödsbesluten
    • Urlus-priser
  • Ansökning
    • Vilkor för understöd
    • Ansökningarnas behandling
    • Understöds- och dataskyddsinstruktion
    • Söka understöd
  • Aktuelt
    • Stiftelsen förnyade sin webbplats
    • Stiftelsens system för ansökan om bidrag öppnas 1.10.2020
    • Helsingfors daghem och tre föreningar prisbelönades
    • Urlus årliga understödsbelopp närmar sig två miljoner euro
    • Stiftelsens föregående år var utmärkt
  • Kontakt
  • Suomi
  • Sök
  • Menu

Ansökningarnas behandling

Ansökningarna skall sändas till Stiftelsens ombudsman med elektronisk ansökningsblankett inom utsatt tid (årlig ansökningstid 1.10.20xx – 31.12.20xx).

Ansökningarna kan i undantagsfall och på särskild begäran sändas också per e-post eller vanlig post direkt till ombudsmannen. Också i detta fall ska ansökningens innehåll vara det samma som i den elektroniska ansökan.

Stiftelsens styrelse behandlar understödsansökningar en gång om året, i mars under det år för vilket understödet söks, och informerar om beslutet per e-post senast i början av april. Stiftelsen strävar efter att utbetala beviljade, årliga understöd senast i april. Sökandena ombeds beakta nämnda tidtabell vid planeringen och genomförandet av verksamheten och projekten under understödsåret.

Vilkor för understöd
Understöds- och dataskyddsinstruktion

  • Vilkor för understöd
  • Ansökningarnas behandling
  • Understöds- och dataskyddsinstruktion
  • Söka understöd

UNDERSTÖDEN OCH STIFTELSENS ADMINISTRATION

Ombudsman Jukka Pennanen

Maunukselantie 19 a 14, 45700 Kuusankoski

040 555 8033

asiamies@urlus.fi

EKONOMI OCH FASTIGHETER

Skattmästare Carl-Johan Sanmark

Bergmansgatan 18, 00140 Helsingfors

09 660 640 / 0400 709 070

rahavarainhoitaja@urlus.fi

Sarvikuono Design - powered by Enfold WordPress Theme
Scroll to top